رییس کل دادگستری قزوین با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق قضایی استان، گفت: با تلاش همکاران به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره رسیدگی شده است.

علی شعبانی رییس کل دادگستری قزوین با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق قضایی استان، گفت: سه هزار و ۷۸۲ فقره پرونده معوق و مسن از ابتدای سال گذشته در استان وجود داشت که با تلاش همکاران به ۲ هزار و ۶۰۴ فقره مورد آن رسیدگی شد.

شعبانی افزود: با هدفگذاری که در نیمه دوم سال گذشته برای کاهش ۱۰۰ درصدی پرونده‌های مسن و معوق در تمامی محاکم قضایی استان، برنامه ریزی لازم به ثمر نشست.

وی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از محاکم قضایی، دادگاه‌های بخش استان قزوین با ۷۹ درصد کاهش رتبه نخست و دادسراها، دادگاه‌های انقلاب و دادگاه‌های خانواده نیز با ۷۴ درصد کاهش حایز رتبه دوم شدند.

شعبانی با اشاره به وضعیت شعب نامتعارف نیز اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموعه قضایی استان ۸۰ شعبه نامتعارف داشتیم که سال گذشته با کاهش ۸۵ درصدی آنها به ۱۲ شعبه رسیدیم و در این زمینه دادسرا‌های استان با کاهش ۸۵ درصدی حائز رتبه اول شدند.

این مسئول بیان کرد: تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های مسن و معوق در دستگاه قضایی یکی از اولویت‌های مهم در سرلوحه کاری همکاران قضایی استان قزوین قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار